POSLUKH by Valeria Landar (3).jpg

PREZENTACIJE VIDEO FILMOVA I RAZGOVORI S AUTORIMA

 

12. 06.2022. 

Hrvatski dom likovnih umjetnika

Ulaz besplatan na sva događanja!

13:00h – 15.00h

Poslukh; Krystyna Slobodoianiuk (Ukrajina)

Video

Trajanje: 45 min

video snimka predstave uz razgovor sa autoricom

Krystyna Slobodoianiuk svoje je plesno obrazovanje sticala tijekom studija 2014-2018 pri Nacionalnom Veleučilištu za Kulturu i Umjetnost, Odsjek za ples u Kijevu, te kroz međunarodne radionice u Ukrajini, Litvaniji, Belgiji,i Španjolskoj, Švicarskoj, Izraelu. 2015 pridružuje se plesnoj grupi Totem Dance Group te započinje svoju profesionalnu karijeru. Profesionalno usavršavanje te razvijanje vlastite autorske prakse nastavlja kroz umjetničke suradnje, rezidencije i radionice u Italiji, Austriji, Poljskoj te postupno razvija vlastite produkcije u području fizičkog i plesnog kazališta i suvremenog plesa. 2020 producira autorsku predstavu Poslukh. 

 

U nemogućnosti da Poslukh predstavimo uživo na 39. Tjednu suvremenog plesa a uslijed rata u Ukrajini, prezentiramo video snimku, uz razgovor sa autoricom koja će u vrijeme festivala boraviti u Zagrebu. 

Ova se prezentacija održava u okviru EU projekta Perform Europe, te je dio suradničke platforme East is Best

Our Family Garden; Smirna Kulenović (Bosna i Hercegovina)

Video

Trajanje: 10 minuta

Smirna Kulenović (Sarajevo / BIH)  interdisciplinarna je umjetnica, aktivistkinja i istraživač;  djeluje iz Beča, Austrija.  Svoju praksu usmjeruje ka performansu, participatornom javnom umjetničkom djelovanju kao metodologiji kulturnih i osobnih otjelovljenja traumi ali i njihov utjecaj na okoliš, te na identitet i sjećanja unutar poratnog konteksta i okruženja. Njena najrecentnija istraživanja usmjerena su na rituale i dijalog. Angažirana je u ulozi umjetnika-istraživača pri Ars Electonrica Centru (BioLab i Deep Space) u Linzu, a također je i gost predavač na  Kunstuniversität u Linzu te na privatnom sveučilištu  Anton Bruckner. 

 

Osnivačica je i umjetnička koordinatorica Kolektiva za umjetničko istraživanje u javnom prostoru  Dobre Kote u Lisbonu (Portugal), i Sarajevu (BiH), te međunarodnog Nomadskog kolektiva sponstanih performativnih Akcija TAZ 22 (Brazil, Italija, Francuska, Portugal, Austrija, Bosna). Radove joj prikazuju ili su dio međunarodnih kolekcija: Royal Institute of Arts Stockholm,  Courtauld Institute of Arts London, Care of Milan, Atelier Concorde Paris, Museum of Contemporary Art Zagreb, the History Museum of Bosnia and Herzegovina, the National Gallery of Bosnia and Herzegovina, the Maneouvre Gallery Berlin, Zaratan Lisbon,... 

Ova je video prezentacija realizirana u okviru EU projekta Perform Europe, te kroz suradničku platformu East is Best.

MONOCHROME; Anton Ovchinnikov (Ukrajina)
 

Video 
Trajanje: 15 min

 

Producent, Koreograf, izvedba, glazba:   Anton Ovchinnikov
Produkcija:  Black O!Range Dance Productions

“Osjećam da  jedino što je doista sada “moje”, je moje tijelo. Ponekad je ono snažno, ali sve više postaje ranjivo i slabi. Neka nam naše tijelo bude iskaz onoga što srce osjeća.” 

“24. veljače, 2022., u predvečerje kada je Rusija napala Ukrajinu, ja sam žurno napustio Kijev i otišao u prisilnu izolaciju. Kijev su bombardirali, a ja sam se sklonio u selo Morozivka, 50km izvan Kijeva.  

 

Tjedan dana kasnije, rat se približio na domak 20km od mjesta kamo sa se sklonio. Neprekidno, iz sata u sat, čuli smo eksplozije i pucnjavu; nakon tjedan dana već smo se bili  privikli na te zvukove. Početkom travnja, ukrajinska vojska protjerala je  ruske postrojbe iz okolnih sela i sve je utihnulo.  

Postepeno, uspio sam povratiti svom pokretljivost, i trgnuti se iz tog zamrznutog stanja u kojem sam se našao.  U tom sam period i odlučio započeti eksperimentirati sa videom kako bih pratio transformaciju vlastitog tijela, kao pogled izvana.  Prije toga osjećao sam se potpuno oduzetim. Jedino što sam se donekle mogao prisiliti uraditi bili su pokušaji pisanja poezije; postupno su se misli i osjećaji pretočili u riječi.   

Kada analiziram vlastitu percepciju događaja i procesiranja informacija kroz ovaj period, imam osjećaj da je sve ili bijelo ili crno. Svi međutonovi su nestali, a ljude sam dijelio na “prijatelje” i “neprijatelje”; tragao sam za tim polutonovima i nijansama kako bih uspio povratiti život. Ujedno je to bio i pokušaj da sačuvam moć mašte i sposobnost da svijet sagledavam mimo i izvan kategorija dobrog i zla.” 

Bilo mi je izuzetno važno da zabilježim ove trenutke. I tako je nastao ovaj video, iz izolacije u kojoj sam se našao tijekom rata.  
 

Anton Ovchinnikov (14. 04. 2022), Morozivka, Kijevski okrug,  Ukrajina

O autoru: 
Anton Ovchinnikov – multidisciplinarni je umjetnik koji djeluje kao koreograf, izvođač, skladatelj, predavač, i organizator je međunarodnog plesnog festivala u Kijevu Zelyonka Space UP.  
Rođen u Kijevu 1971.godine,  diplomirao je na Kijevskom sveučilištu studij Kulture i Umjetnosti, MA.   
Od 2008., umjetnički je direktor plesne produkcijske organizacije  Black O!Range dance productions, koja je prepoznata kao jedna od najznačajnijih plesnih projekata u Ukrajini.   
2015., Ovchinnikov je i jedan od osnivača Ukrajinske Plesne Platforme, i predsjednik je udruge. Glavni je cilj udruge  podržati  mlade ukrajinske koreografe, te jačati integraciju suvremenog plesa u kulturni život Ukrajine, kao i nastojanje da se uspostavi nacionalni koreografski centar.   
Od 2016. do 2021., Anton Ovchinnikov prezentirao je nekoliko vlastitih solo predstava te producirao četiri interdisciplinarna projekta. 2017., sudjelovao je u rezidencijalnom program CEC ArtsLink Residency u SAD.

  

Od 2018., Anton Ovchinnikov je i član stručnog savjeta pri Kulturnoj Fondaciji Ukrajine.    

NAKON PRIKAZIVANJE FILMOVA SLIJEDI RAZGOVOR S UMJETNICIMA.

 

14:30 - 15:30h

Trilogija: Never 21, Yasuke Kurosan, Su Ava 

Kratki filmovi

autor: Smail Kanoute

Never Twenty One je kratki film realiziran u suradnji sa kolektivnom Racine, a posvećen je mladim žrtvama oružanih napada koji su sve učestaliji u SAD, a koji neće dočekati svoju 21. godinu. Izraz Never 21, proizašao je iz pokreta Black Lives Matter, prosvjedi protiv preranih pogibija a koje su zahvatile gradove diljem SAD. Utemeljen na izvornim svjedočanstvima, film prati troje plesača koji otjelovljuju riječi žrtava i njihove rodbine. Mladi plesač Smail Kanouté kroz raznolike fizičke i glazbene ekspresije, iskazuje i vlastiti bijes, tugu, gubitak voljenih osoba, te poseže za bjesomučnom spiralom u kojoj se nalazi a koja ga nagoni da se poigrava sa vatrom. On tako postaje onaj ožiljak kojeg ostavljaju oni koji su izgubili svoje živote, ožiljak koji podsjeća na njihova sjećanja i njihove riječi, zauvijek ubilježene u sudbinu broja 21. 

Yasuke Kurosan. Na granici fikcije i dokumentarca, film je inspiriran nedavno otkrivenom legendom o afričkog roba, Yasuke Kurosana, koji je krajem 16.stoljeća stigao u zemlju izlazećeg sunca te kojemu je dodijeljen poseban status samuraja.  Koreograf predstavlja transformaciju pognutog tijela roba u ponosni, uspravni stav samuraja, kroz spoj afričkog plesa i Bushido stila (posebnost Samuraja). Inspiraciju crpi iz aikida, bushida i butoh stilova te ceremonije čaja, ali i vlastitog koreografskog pristupa,  istovremeno istražujući ples, energiju i stanje duha. Nakon susreta sa umjetnicima koji prakticiraju ninjutsu, bushido, hip-hop i suvremeni ples, on se susreće sa osobama koje  su iz miješanih afričko-japanskih obitelji a koje predstavljaju kulturni spoj suvremene Afrike i Japana. Ovaj 15-minutni film, redatelja Abdou Diourija, početni je iskorak ka novoj predstavi čija je premijera zakazana za 2022.   

So Ava je film snimljen u Beninu, treći u ovoj trilogiji, a u kojem se Kanouté vraća svojim afričkim korijenima prateći tečevine ropstva kroz putovanja robova koji su bili primorani u egzil te pronijeli diljem svijeta  svoja vjerovanja i voodoo rituale. Njegovo veličanstvo Zola Toyigbe iz jezerskih predjela kraljevine So Ava, ponudio je Smailu kjuč otkrivenju ovog nepoznatog svijeta. Ako ga je potraga za ravnotežom nagnala da krene u Benin, u ovoj bivšoj luci gdje se trgovalo robovima, Smail  nastoji razotkriti voodoo te se susreće  sa Lac Noukoue zajednicom (na ušću rijeke smrti), koja ga povezuje sa prošlošću. U želji da otkrije, podijeli i uspostavi osjećaj održivosti, Smail uranja u taj svijet te kroz jednotjedni boravak u ovoj misterioznoj zajednici proučava njihove plesove i voodoo filozofiju. Kroz često bolne priče, prolazi i putovanje kroz afričku dijasporu. Susreće se sa vizijama i osjećajima koje pretače u koreografiju koja progovara o tom sazrijevanju kroz  voodoo svijet. “Biti u dobrim odnosima sa” je temelj ovakvog filozofskog pristupa. Ples je sastavni dio svake  komunikacij sa božanstvima a koje predstavljaju elementi: voda, vatra, zemlja, zrak. 

 
O koreografu: 
Rođen 1986, Smaïl Kanouté  je francusko-malijski plesni umjetnik i grafički dizajner. Živi i radi u Parizu. Među brojnim projektima u kojima sudjeluje ističe se i njegova suradnja sa modnim dizajnerima poput Xuly Beta;  kao plesač nastupao je za Raphaelle Delauneya, Radhouane El Meddebija i druge. Od suradnji sa likovnim umjetnicima ističe suradnju sa Philippe Baudelocque, te sudjelovanje u realizaciji izložbe These Associations u Palais de Tokyo 2016., sa likovnim umjetnikom Tino Seghalom.  Nedavno je pokrenuo vlastitu kompaniju  Vivons unutar koje realizira svoje projekte od performansa poput Les Acte du Desert, ali i filmova.  

19:00h 

Purpura Intuitum

Svjetlost u Igri

 

 

 

 

 

Ciklus performansa Purpura Intuitum nadahnut hrvatskim likovnim umjetnicima XX stoljeća
omnibus memorias ab aetate moderna
Ivo Friščić, Jozo Kljaković, Ivan Meštrović

                          
Autorica:Tatjana Rupcich

Koreografije: 
Cvjetovi Ive Friščića  / Tatjana Rupcich
Et Maxime perfectum / Tatjana Rupcich; Darja Mrđen
Vitae sintientes /Tatjana Rupcich; Nataša Jurišić

Izvode: Kristina Legin,Tatjana Rupcich, Darja Mrđen, Nataša Jurišić, Lea Filipčić,
Marina Brajdić, Jana Božić, Genoveva Matasović, Ema Budak

 

Glazba: Anita Andreis; Marcin Patrzalek; kolaž zvukova
Tekst čita: Maro Martinović 
Tekst: Ivo Friščić pjesme Ave Maria; U suvremenom kaosu Jozo Kljaković; Ivan Meštrović   
Grafičko oblikovanje: Jadranka Brečak Rogić
Video: Lovro Mrđen
Kostimografija: Milena Jurmić
Scenografija: iz opusa Ive Friščića i Joze Kljakovića
Svjetlosno oblikovanje: Zdenko Trandler
Stručni suradnik: voditeljica memorijalne zbirke M.A. Lidija Fištrek

   
Ciklus dramsko - plesnih performansa  Purpura intuitum u potrazi za ravnotežom, harmonijom i životnom radošću osvrću se i na  globalnim probleme današnjeg užurbanog suvremenog svijeta: nedostatku empatije, osamljenosti, otuđenosti, strahovima i depresiji sa kojima se sve češće suočavamo. Osjetilnom simbolikom koreografije pružaju  različita rješenja kroz susret s umjetničkim djelima u prostoru, nose nas kroz vrijeme, te pružaju još jedan sloj sagledavanju poruka velikana hrvatske moderne.

U ovom projektu Tatjane Rupcich traži i nalazi sjećanje na prapočetke, na kolektivnu magiju koja duboko dodiruje čovjekovu potrebu da bude svoj i bude jedno sa svojim duhovnim stupom vječnosti. Veo, ruke, pokret, trzaj, krik, milovanje kojim obgrljuje sve umjetničke izraze umjetnica vodi pojačanim intenzitetom prema gledateljima, čija je koncentracija napeta ali kratka, upravo toliko koliko traje ovaj plesno-literarno-slikarsko-glazbeno-svjetlosni performans. Nadahnuta djelima slikara i pjesnika, Tatjana Rupcich oblikuje svoj ples; njena je koreografija nijemi razgovor s velikanima slike i riječi kojima se divi, koje posvaja i na koje upućuje publiku da ih upoznaju ili da ih vide na novi dublji način. Tatjana Rupcich suvremenim plesom postaje tumač i prevoditelj, mag koji oživljava stare snage i oslobađa duhovnost zarobljenu u slici i riječi zdrobljenih među koricama knjiga.
Branka Hlevnjak
              
BIOGRAFIJE:

Tatjana Rupcich, samostalna plesna umjetnica,  završila Školu suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu 1986. godine. Plesačica je, plesna pedagoginja, koreografkinja, producentica. 
Od 1998. do 2001. surađuje sa  Zagrebačkim plesnim ansamblom, a u suradnji s Umjetničkom organizacijom Plesni solisti od 1998. do 2008.Godine 2006. osniva Plesne radionice Svjetlost u pokretu, 2009. istoimenu Umjetničku organizaciju Plesni studio Svjetlost u pokretu, te 2011. Udrugu Svjetlost u pokretu.
Istraživanjem suvremenijih oblika izvedbene scenske prakse stvara interdisciplinarna, multimedijalna djela surađujući s kulturnim i obrazovnim institucijama te umjetnicima i stručnjacima iz različitih polja umjetnosti i znanosti. 
Autorica je 26 cjelovečernjih plesnih projekata. ( Bezdan, Djevin skok, Bilo Zemlje, Charlie, Regoč, Šuma Sriborova, Tri Haljine, Momo.....)
Dobitnica je brojnih nagrada i strukovnih priznanja. 2010.g. godišnja nagrada Udruge Nikola Tesla genij za budućnost  iz područja Teslinog proširenog djelovanja: inovativnosti, umjetnosti i kreativnosti, za plesni projekt, prema priči Milene Jurmić Mudra šuma, Zeleni čovjek, Čović i gospođa Ambrozija.
Članica je udruga UPUH, HIPP, PULS, Saveza udruga HSK i međunarodne organizacije International Dance Council - CID, UNESCO.

Darja Mrđen (1960.) – rođena je u Zagrebu gdje živi i radi kao učiteljica, a u svoje slobodno vrijeme piše, crta, slika i stvara za sebe i druge. Završila je Školu primijenjene umjetnosti, Pedagošku Akademiju, polazila Školu za ritmiku i ples, ali se i tijekom svih ovih godina  educirala formalno i neformalno. Surađuje s raznim izdavačima, radi kao vanjski stručni suradnik na dječjem programu, održava radionice i predavanja, aktivni je član međunarodne Mail Art zajednice, često izlaže svoje i radove za djecu, sudjeluje u različitim međunarodnim projektima i već nekoliko godina polazi Performing Arts Program gdje i dalje uči, stvara, nastupa u grupnim, ali i autorskim izvedbama.


Nataša Jurišić Prije diplome ( dipl. 2002.) trogodišnjeg studijskog programa na Salcburškoj eksperimentalnoj plesnoj akadamiji i stečenom stručnom nazivu prvostupnica koreografije i profesionalna plesačica suvremenog plesa maturirala je u Školi suvremenog plesa Ane Maletić 1995.godine i studirala na Kineziološkom fakultetu.
Od 2003. godine nastavnica u srednjoj Školi suvremenog plesa Ane Maletić, aktivna plesačica, BA koreografkinja, organizatorica, članica udruga UPUH, Svjetlost u pokretu, Ples i dijete-daCi Hrvatska, UDSU, dopredsjednica HUPSuP-a i dr. Autorica plesnih projekata i izvođačica u domaćim i međunarodnim projektima. 
Organizator prvog kruga audicije na SEAD-u od 2003. do 2007. godine. Kontinuirano održava stručna predavanja, seminare i raionice. 

 

 

 
 
31 IMG_4171.jpg
26 IMG_4269.jpg
Sponzori.png